Monday 28 December 2015

Dapat masuk UIA ❤



Tadi baru habis exam dynamics. Nothing much about it, it just that dah usaha, tawakal and now its time to redha walaupun ma shaa Allah susahnya cam nak nangis. Balik2 bilik tidur sbb xcukup tidur brape hari dah ni. Bangun2 terthrowback pulak awal2 nak masuk UIA. kauuuuu punyalah bahagia+nervous+sedih kene separate dengan family after 3 months berkepit bawah ketiak mak ayah kan.

              Of course lah before nak masuk U kita akan dapat offer letter. Stated there everything lah kan, what time to register, which mahallah and so on.

 So the time has come! aku bangun awal pagi kot nak kemas barang. aku dah kemas before ni just nak tacap2 skit, buat double cek. Tiba2 aku xsedap hati. Then mak sedara call tanya, betul ke daftar sampai 12.30 malam ni. And confidently i said yes! haaa, xsedap hati makin menjadi2. Aku p usha offer letter aku yg aku dah print. Stated there 12.30 p.m. ok finee.

But then i realised, 12.30 p.m tu tengahari la gilaaaaa!!! Aku mmg siput, selalu confuse pm ngan am pkul 12 ni. Gila kauu xcuak, aku stay perak, 3 jam kot perjalanan, time tu dah pkul 8 pagi. aku kejut habis semua family aku. Nasib baik dah siap kemas barang. Kitorang pon rushing lah pergi Gombak. kesian mak ayah aku kene susah payah sebab aku. haishhh. aku ni memang macam ni, SPOILER!! 


Alhamdulillah, sampai pkul 12 tengahari. tapi, xsempat nak fefeeling pisah ngan family. Diorang balik terus sbb aku ada program after zuhur. SEDIH NGATTT.


            The best part is, UIA Gombak ni... Main campus ni! Bayangkan masuk2 je main gate UIA, ko akan nampak atap2 turqoise yg ohsem ni. Lalu depan sikit, nampak masjid kebanggaan yuyaiyeii. Cantik gilaaa sumpah xtipuuu. aku memang first time jejak kaki eh bukan!! jejak tayar kereta dalam UIA Gombak ni. SubhanAllah, teruja xterkata. Bersyukur sangat masa ni. Dah tu pulak, UIA Gombak ni dah la atas bukit, Not exactly atas tapi tinggi lah kan. Kalau musim hujan xsah lah kalau bilik kau membeku. Siap bersweater bagai. okok Belakang UIA  pulak ada bukit tabur!!! Bayangkanlah betapa indahnya UIA ni. Gila aku xbangga masuk sini. Sekali ambik gambar, dah macam kat oversea. Kawan aku siap tanya lagi "ko pergi taman apa ambik gambar background lawa sangat". Padahal UIA je hahahah! kk stop puji UIA kang mengembang dia. Slack UIA ni tasik dia je lah dah macam teh ais mamak memang kawww habis. Bukan apa, ada kerja korek/pecah/wtv batu kapur kat belakang tasik ape ntah nama dia ni. Kalau x, memang perfect dah. hiks

           So, aku berazam, bahawasanya "Ain Nur Syazwani Bt Abdul Latif akan belajar bersungguh2 and berjasa kpd kedua ibu bapa and dapat fulfillkan fardhu kifayah". In shaa Allah.

          So pesanan kepada makhluk2 Allah yg lain nak sambung belajar, tengok tempat, waktu dengan betul. Jangan jadi macam aku ni, Menyusahkan orang and diri sendiri. ok maybe aku sorang je yg siput xtahu beza pm ngan am. Ok nanti cerita pasal lain pulak. jaljayooo. eh! aku dok UIA kene speaking Arab. so gaiss, MU'ASSALAMA ....

No comments: