Wednesday 13 May 2020

CARA BUAT RAYUAN BPN

As you guys know, tarikh buat rayuan BPN ialah starting from 11Mei-31Mei2020 ! So, since aku buat rayuan petang tadi, aku nak share dengan korang "how and what should we do ?!" untuk rayuan tersebut. Dapat tak dapat belakang cerita lah. Kita cuba apa yg termampu lah ye.

Kalau boleh halaman yg bawah ni pun korang print sebab staff akan tanya tanya kenapa tak dapat BPN. Korang screenshot and tunjuk dekat dia halaman yang ni okay 👌


1st thing 1st, aku tunjuk dulu reason aku tak lulus.
Dia cakap gaji aku lebih RM4000 padahal gaji aku RM3000 pun tak sampai. Okayy, sebab aku malas nak taip panjang-panjang, aku bagi korang dengar video aku bebel, apa yang korang kena bawak ke LHDN, macam mana nak isi borang, dan sebagainya. Boleh tengok video dekat bawah ni 😘👇

Video cara isi borang rayuan dan dokumen yang perlu dibawa ke LHDN :


Korang jangan risau pasal kat mana nak cari kaunter apa semua. Just datang bawak all the documents, anggota-anggota rela akan tunjukkan jalan from the very beginning until the end. Ingat, sekarang pkpB still kena pakai mask and jaga distance takut kena halau je. And one of the anggota rela told me that, kaunter buka buka sampai 3 petang.

Oh btw, aku buat dekat LHDN KOTA DAMANSARA. Tak sesak langsung and anggota rela help a lot! Boleh buat di semua kaunter LHDN tau fyi.

Semoga kita dapat apa hak kita. Good luck ! 😘

No comments: